Социјализација и култура / Socialization and culture



„Ћелија је основна јединица грађе и функције свих живих бића.“

„Квадрат над хипотенузом једнак је збиру квадрата над катетама.“

И тако даље, и тако даље. Ово су дефиниције које сви ми учимо и знамо их у свако доба. Међутим, дефиниције су луксуз који је себи допустила наука. Како не бисмо говорили о дефиницијама социологије и тражили право одређење културе, прећи ћемо на живе примере. Замислите двојицу комшија који су заједничким новцем купили неку скупу мотику и користили је наизменично. Бесмислено би било замислити их да не долази до њихове свађе (не знам због чега) и до поделе заједничке имовине. У исто време требала им је мотика па су је поделили на равне части, метални део једном, а дрвени другом. Међутим, онај ко има метални у предности је јер може прилепити нови држач и опет добити мотику али не онако квалитетну каква је била она оригинал. Али, мотика на страну. То су људи који читав свој век бораве у урбаној средини, дакле, социјализовани и културни људи. Због чега се тако понашају? Тешко питање. Можда је право време да се употреби чувена народна пословица која каже да је тешко када човек из опанака пређе у ципеле. Дешава се нешто у његовој глави, урбани живот му сагори мозак и спржи праве вредности па више не зна шта ради, говори и како дели заједничко стечену комшијску имовину. Са друге стране, госпође које се често називају „буржујке“ не купују ништа заједнички, али ако до тога и дође па купе неку добру шерпу за ајвар, после њихове свађе око тога што једна није имала да другој позајми кесицу конзерванса, дешава се нешто сасвим другачије него у пређашњем случају. Шерпа се не дели на два дела него је она, код које се шерпа затекла, вешто крије и не помиње је никоме. Па зар није право благо имати нешто скупо, а да сте за то дали само половину новца од куповне цене? Сада већ имамо превише материјала за разрађивање неке филозофске приче. 

Са једне стране су мушкарци са мотиком и жене са шерпом, односно буржуји са мотиком и буржујке са шерпом. Уколико вам се ово чини као парадокс или иронија, варате се. Реч је о нечем сасвим другачијем. Покушаћу да вам то објасним. Мушкарци су импулсивнији и не могу правилно расуђивати у напетим ситуацијама. Они све реше на неки начин који ће бити баш, баш добар за њих или баш, баш поражавајући; па, кад се како заломи. Онај који је добио само дршку мотике итекако је на губитку, али је зато његова жена задржала целу једну скупу шерпу. То је онај баланс у људском друштву који се може пратити и у новинама, односно радију. У новинама су слике оних који су умрли, а на радију се једна за другом нижу песме са следећим жељама: „Мом куму Пери честитам рођење сина...“ или пак: „Брату Мирку срећно рођење ћерке...“ и тако редом. Одувек постоји баланс у свему па и у ономе што изгубимо или наша жена отуђи од комшинице. Све наведено јесте социјализација друштва, али и његова култура. Тако ћемо и доћи до закључка да степен социјализације и урбанизације утиче на степен људске културе. Наравно, нико од вас не тражи да памтите ову мисао јер је глупа, проста и небитна у вашем животу баш као и неке које већ знате, а никада нисте ни размишљали да ли их у потпуности разумете. Довољно је да сте прочитали овај текст и да га се сетите увек када се са неким посвађате, а имате његов предмет код себе или он ваш код њега. Најзад, да не бисмо више мрсили и оптерећивали текст, рећи ћемо једни другима следеће: „Пазите шта и са ким купујете заједничким новцем јер тај новац може бити пропала инвестиција уколико се посвађате, а тај неко није читао овај текст. Једино решење да избегнете овај поменути потенцијални губитак јесте да се уопште не свађате. Оправдајте свој улазак у оне ципеле, а ако не умете, обујте опет оне опанке јер ћете се осећати много боље – као у својој кожи“.


 "Cell is the basic unit of material and function of all living beings."
"The square above the hypotenuse is equal to the sum of the squares above the catheters."
And so on, and so on. These are definitions that we all learn and we know them at all times. However, definitions are the luxury that science has allowed itself. In order not to talk about the definitions of sociology and to seek the right definition of culture, we will move on to living examples. Imagine two neighbors who bought some expensive hook with common money and used it alternately. It would be ridiculous to imagine them not arriving at their quarrel (I do not know why) and sharing the common property. At the same time they needed a hoe, so they split it into straight pieces, the metal part one, and the wooden one. However, one who has a metal advantage is because he can stick a new holder and get a hint again, but not as good as that original. But, the motive to the side. These are people who have been living in the urban environment for the whole of their lives, that is, socialized and cultural people. Why do they act like that? Difficult question. It may be the right time to use a famous folk proverb that says it's difficult when a man from peasnat shoe gets into shoes. Something happens in his head, urban life burns his brain and burns the true value, so he no longer knows what he is doing, tells and shares the commonly acquired neighborhood property. On the other hand, ladies who are often called "bourgeois" do not buy anything in common, but if they do, they buy a good shark for the ajvar, after their quarrel over the fact that one did not have to lend a second consignment to the other, there is something quite differently than in the previous case. The shrapnel is not divided into two parts, but she, with whom the pan is found, hides skillfully and does not mention it to anyone. Is not it a real treasure to have something expensive, and if you gave just half of the money from the purchase price? We already have too much material for the elaboration of a philosophical story.
On the one hand, there are men with a hoe and a woman with a shark, that is, the bourgeois with a hoe and a bourgeoisie with a shark. If this seems like a paradox or irony, you're wrong. It's something completely different. I'm going to try to explain it to you. Men are more impulsive and can not reason properly in tense situations. They solve everything in a way that will be very, very good for them or just, very devastating; well, when it breaks. The one who received only the handle of the hoe is very much at a loss, but that's why his wife has kept all of the expensive pan. It's the balance in a human society that can be tracked in the newspapers and radio. In the newspaper there are pictures of those who died, and on the radio, songs with the following wishes are lowered: "My godfather Peri congratulating the birth of a son..." or "Brother Mirko happy birth of a daughter..." and so on. There is always a balance in everything, even in what we lose or our wife gets away from the neighborhood. All of this is the socialization of society, but also its culture. Thus, we will conclude that the degree of socialization and urbanization affects the level of human culture. Of course, none of you ask to remember this thought because it is stupid, simple and irrelevant in your life just like some of you already know, and you never even thought about whether you fully understand them. It's enough that you read this text and remember it whenever you are wrestling with someone, and you have an item with yourself or your own. Finally, in order not to hide and exaggerate the text again, we will tell each other: "Look out for what and with whom you are buying with common money, because that money may be a failed investment if you are wrestling and someone has not read this text. The only solution to avoid this potential loss is to not argue at all. Justify your entry into those shoes, and if you do not know, wrap those peasnat shoe again because you will feel much better - like in your skin. "

Коментари

Популарни постови